test test we gaan verder naar ole

Toen Sharon van zonen09 me vroeg 'of ik het ook zag zitten haar tweede patroon ole te testen'.  Jah daar moest ik geen 2 keer over nadenken, mijn antwoord was snel gemaakt. Een tweede uniek patroon dat met 3 zonen in huis goed kan gebruikt worden. 
Ik vind het een hele eer dat ik ook deze mocht testen. 

Ole, de stofjes werden gezocht en klaar gelegd. Spannend tot het patroon in de brievenbus viel. 
Alles goed lezen en dan konden we gaan knippen. 
Je hebt zoveel verschillende mogelijk heden om de trui af te werken. Stap voor stap alles doornemen is dan ook aan te raden. Maar zoals we van zonen09 al gewoon zijn staat alles mooi uitgeschreven. 

Ik liet de zoon de eerste keuze maken, met kap of met een kraag? Hij was het er snel over eens dat het een zonder kap moest zijn. 
Ok, voor mama dan ook de eerste trui zonder kap dat ik ga maken. 

Door het regenweer werden de foto's binnen getrokken. Mijn model had meer zin in spelen dan gefotografeerd te worden. :) 


Door de keuze van mijn buitenstof heb ik voor knoopsgaten gekozen. Ook hier kan je kiezen. Het patroon heeft ook ruimte voor drukknopen. 
De kleur van de boordstof zit ook aan de binnenkant in de vossen. De knopen vond ik bij Van Stael in Torhout. Gewoon het perfecte kleur! 



 Aan de kraag zie je de vossen die gebruikt werden om de binnenkant mee af te werken. 

 Een derde keuze die je hebt in het patroon zijn de zakken. Je kan verschillende binnenzakken in naaien. Ik koos hier voor de steekzakken in de zijnaad. Want het is cool om je handen in je zakken te kunnen stoppen. 






De ole kan je dus volledig aan de twee kanten dragen. 
Je zou hier ook nog een rij knopen kunnen aannaaien. 
Maar door de keuze van mijn buitenstof ga ik dit hier niet doen. 


Ook dit patroon kan je binnenkort kopen, nog even geduld. Vanaf 30/01 kan je de pdf patronen kopen. 


Patroon: zonen09
gebreide buitenstof: stoffenpaleis Roesbrugge
vosjestricot: stoffenspektakel
boordstof: mekey Diksmuide
knopen: Van stael Torhout

Reacties

  1. Heel mooi hoor.Hier geen zoontjes in huis dus kan zoiets niet maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik keek al uit naar het hemdje, jouw versie is heel mooi en ook deze trui vind ik super. En mag ik ook nog mijn complimentjes geven voor je knappe zoon! Is dit de oudste (of de tweede?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik kijk al keihard uit naar de nieuwe patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten